Weer drie dagen reisverslag en de tandarts! - Reisverslag uit Dongo, Italië van Mike Vliet - WaarBenJij.nu Weer drie dagen reisverslag en de tandarts! - Reisverslag uit Dongo, Italië van Mike Vliet - WaarBenJij.nu

Weer drie dagen reisverslag en de tandarts!

Door: Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike

16 September 2016 | Italië, Dongo

14-09-2016, Gavirate - Rezzonico
Allereerst moet ik een fout corrigeren voor de mensen die ons met de kaart of Google Maps of Google Earth volgen. Ik heb aangegeven dat we gisteren aan gekomen waren in Gravitare, maar dat moet zijn Gavirate.
Vandaag vertrokken wij weer met mooi weer voor een rit van wel 80 km naar de omgeving van meer 5, het Comomeer. Tot onze verbazing reden we weer Italië uit, Zwitserland in en verderop Italië weer in.
Zoals eerder vermeld, proberen we tolwegen te vermijden. De TomTom staat permanent ingesteld op tolwegen vermijden. De blauwe borden zijn voor niet-tolwegen en de groene voor de tolwegen( in Frankrijk precies andersom, hoezo, Europa?!). Al een paar keer heeft de TomTom ons naar wegen met groene borden willen leiden en gingen wij er toch maar van af. Vandaag hebben we de TomTom toch maar eens gevolgd en ,ja hoor, we reden op een tolweg! Maar een paar kilometer verderop werden we van de tolweg afgeleid en hoefde er nergens betaald te worden. Ongelooflijk zo'n TomTom.
De weg langs het diep gelegen Comomeer was mooi, ook hier weer veel bochten en smalle stukken. Op sommige plekken waren er stoplichten omdat je elkaar anders niet kunt passeren. Af en toe piept er toch nog een auto door het rood en dan heb je een probleem.
Wilma had bij de voorbereiding van deze reis een reisverslag van andere camperaars gevonden en die hadden voor dit stuk een goede tip. Als je er volgens de ingevoerde coördinaten van de TomTom bijna bent, moet je tussen twee, elkaar kort opvolgende, tunnels de weg verlaten en de ruime parkeerplaats op rijden.
De parkeerplaats lag wel aan een drukke weg.
Dertig meter naar het dorp Rezzonico lopend, kan je een pad af, met hier en daar een paar steile treden, naar een heerlijk rustig strandje. Dat hebben we dus gedaan.
Volgens zeggen is het Como het grootse en diepste meer van Italië en is het water kouder, daar hebben we niks van gemerkt. We hebben lekker gezwommen en het water had een prima temperatuur.
's Avonds hebben we lekker gegeten in een eenvoudig restaurantje op loopafstand van de camperplaats. Omdat we wat vroeg waren(19.15 uur) mochten we op het halfopen terras zitten met uitzicht over het Comomeer.

15-09-2016, Rezzonico-Dongo
Tot laat in de avond en al vroeg in de ochtend hoorde je veel verkeer, maar voor één nacht, gratis staan, is dat niet erg.
Gisterenavond was het weer al aan het veranderen en vanmorgen vroeg begon het stevig te regenen.
Wilma had niet goed geslapen, want die had ontzettende kiespijn gekregen( had mij niks gezegd!) en was al begonnen om pijnstillers en Ibuprofen in te nemen. Desondanks veel pijn.
We hoefden nog geen 5 km te rijden voor het plaatsje Dongo, waar een camping is.
Daar de camper gauw neergezet(10.00 uur) en de receptioniste van de camping al een afspraak laten maken met de tandarts. Om 11.15 uur kon Wilma al terecht.
De gelukkig Engels sprekende tandarts had een moderne praktijk en heeft na een klein onderzoek een gebitsfoto gemaakt. Hij vond dat de schade wel meeviel. Er zat een ontsteking. Hij heeft van de kies ernaast een stukje afgeslepen, zodat deze de ander niet meer raakt en antibiotica voorgeschreven. Als het mee zit, kan het zijn dat ze er jaren geen last van zal hebben. Komt het gauw terug dan moet de kies eruit.
Naar een geldautomaat en de apotheek geweest en toen in de regen, gelukkig met een grote paraplu, terug naar de camping.
Daar hebben we de camper fatsoenlijk op een paar wielblokken gezet, zodat we nu waterpas staan.
Wilma was even gaan liggen en ik was net begonnen, toen ik geroep hoorde. Hier geen aandacht op geslagen, maar er werd weer geroepen. Ik kijk op en zie onze buren Cees en Thea over de rand van de camping kijken!
We wisten dat ze in het naburige dorpje een huis gehuurd hadden. Zij waren een wandeling langs het meer aan het maken, want het was gelukkig droog geworden en zagen ineens onze camper staan. Bij de bar hebben we buiten zittend een glaasje Prosecco gedronken. De rest van de dag is het drooggebleven. Voor Wilma is het nog flink afzien.
Als het met Wilma weer beter gaat, gaan we ze zeker opzoeken.

16-09-2016, Dongo, camping La Breva
Wilma heeft niet zo'n beste nacht gehad en werd wakker met aan de rechter een dikke hamsterwang. Langzaam ging de pijn een beetje weg, maar met bukken en dergelijke was het niet fijn. Het zonnetje brak door, tijd voor een wasje, dus lijntje gespannen. Wilma heeft zich koest gehouden en nog wat slaap ingehaald. Ik heb de fiets gepakt en hart en longen getest door een stuk de berg op te fietsen. De lucht werd donker, maar droog bij de camper gekomen. Na een puzzeltje opgelost te hebben, heb ik nog in de regen gezwommen. Het hele strand en het meer voor mezelf. De watertemperatuur is prima en daarna nog even gedoucht.
Vervolgens aan het eten begonnen en om 19.00 uur waren we lekker aan het eten, Wilma met muizenhapjes. Daarna de afwas gedaan en nu aan het reisverslag.
Het weer is een beetje wisselvallig, maar toch elke dag zon en het is niet koud.
Dit waren weer drie dagen, dus tijd om dit verslag te versturen.
We gaan nog een dvd kijken en dan zal Wilma wel naar bed willen. Hopelijk wordt het een betere nacht voor haar en wordt de pijn nog minder. Als dat gebeurt, fietsen we morgenochtend naar onze buren Cees en Thea in Gravedona.

Gedaan ^

• 16 September 2016 - 22:34

Els Mampaeij-Hoogenboom:

Pechie Wilma: BETERSCHAP !
    Voor beiden goede nachtrust, dank weer voor het verslag
    vond het weer fijn om mee te genieten, ga nu zelf ook pitten.
    Groeten voor jullie en voor Thea en Cees als jullie hen bezzoeken hopelijk in zonnig weer.
    Trusten, Els 239.

• 16 September 2016 - 23:17

Yvonne:

Arme jij...gelukkig gaat het ook weer over...sterkte

• 16 September 2016 - 23:35

Nelly:

Wilma duim voor je voor weer pijnloze dagen .
    Wat een mooie reis !!
    Moest maandag lachen toen Cees vertelde ,ik ga even iets afleveren bij Mike.
    Stond stom verbaasd ( `t is niet bij de deur)
    Wist niet dat zij op vakantie gingen ha ha.

• 17 September 2016 - 08:23

Ton:

Jammer dat al het moois verstoord wordt door een akelige kiespijn. Sterkte en een snel herstel gewenst!

• 17 September 2016 - 08:33

Bart :

Beterschap Wilma !

• 18 September 2016 - 10:43

Yvonne En Peter:

Wat en mooie vakantie,Wilma sterkte en beterschap.
    Groet van YenP

• 21 September 2016 - 21:57

Piet Keijsers:

Nou nou zeg wat een gedoe kiespijn op z'n Italiaans maar volgens mij is de pijn het zelfde. Laten we hopen dat dat het enige is en dat er verder geen dokters bezoeken meer nodig zijn. Hier is alles rustig aan alle kanten zijn de buren weg dus heb ik het extra druk met het toezicht
    Jongens nog veel plezier hoor