had nog een stukje vd 3e dag vergeten vanuit St. L - Reisverslag uit Weil am Rhein, Duitsland van Mike Vliet - WaarBenJij.nu had nog een stukje vd 3e dag vergeten vanuit St. L - Reisverslag uit Weil am Rhein, Duitsland van Mike Vliet - WaarBenJij.nu

had nog een stukje vd 3e dag vergeten vanuit St. L

Door: Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike

08 November 2016 | Duitsland, Weil am Rhein

07-11-2016, St. Léonard, dag 3
Het was een koude nacht, vijf graden in de camper, dus mogelijk goed weer voor een bergwandeling.
Om half tien kwam Maria-José mij ophalen voor de bergwandeling. Het zou redelijk weer worden.
We zijn naar Haute-Nendaz, een wintersportplaats, gereden. Omhoog rijdend kwamen we dichterbij de bewolking en de temperatuur kwam onder nul.
We zijn aan de wandeling begonnen en het zonnetje kwam zelfs door! We hebben tot Planchouet de Bisse du milieu stroomopwaarts gevolgd. Een bisse is een gedeeltelijk door mensen aangelegd beekje meestal niet breder dan 40 cm, hier en daar gaat het water door betonnen of kunststof buizen met een diameter van 50-60cm of het gaat door u-vormige metalen bakken die niet breder zijn dan 50cm.
Hoog in de bergen is volop water, in het dal loopt de rivier en om in het middengedeelte voor water te zorgen(huizen, akkers, vee) heeft men deze beekje aangelegd. Het verval van deze beekjes is niet groot, dus is het redelijk makkelijk lopen. Na Planchouet moesten veel meer klimmen, was er meer sneeuw en lag er soms ijs op het pad en kwamen we in het plaatsje Siviez, ook een wintersportplaats met kabelbaan. Daar hebben we lekker geluncht in het zonnetje. Om de gladde afdaling te vermijden, zijn we een stuk over de rustige weg gelopen(drie auto’s in een half uur). Ter hoogte van Plancheouet konden we het pad langs de Bisse Vieux(=oude) naar Haute-Nendaz volgen. Ook hier was het verval niet zo groot en kon je er goed wandelen. Wel op de uitstekende stenen en wortels letten. Vierenhalf uur later waren we terug bij de auto. We hadden ruim 15 km gelopen. Het was een mooie wandeling en we zijn drie mensen tegen gekomen op ons pad!
Op de terugweg een boodschap bij een supermarkt gedaan en toen naar Sion gereden. Na de chocolademelk lekker gedoucht. Om vijf uur waren we bij de camper. Na het aperitief hebben we met z’n vieren lekker gegeten en daarna nog wat vakantiefoto’s bekeken.
Rond zeven uur gingen Maria-J. en Fabrice naar huis. Toen zij weggingen stond buiten net een jonge Franssprekende Belg die alleen rondreist in een oude camper en alle Europese landen aan wil doen in één jaar. Wilma had hem ’s morgens al gezien bij het restaurant toen ze nog een nacht wilde betalen. Hij kwam met een fles witte wijn aanzetten, het was een vrolijke jongeman en we hebben nog ruim een uur met hem zitten babbelen. Hij bleek ook een schermvlieger te zijn, dus we hadden elkaar genoeg te vertellen. In de loop van de avond zijn er nog twee campers bijgekomen, die ook boffen dat de camperplaats nog één nacht gratis open blijft. Nadat hij naar zijn camper ging, had ik tijd om dit dagverslag te schrijven.

Ik heb het verslag van 8 nov nog niet geschreven, maar we zitten net over de grens in Duitsland.

• 08 November 2016 - 15:40

Erik:

Dat is al weer bijna thuis! We zullen snel de straat even aanvegen voor jullie...

• 08 November 2016 - 16:24

Monica:

Welkom (bijna) thuis!
    We hebben jullie gevolgd en genoten van de wederwaardigheden en dat waren er wel een paar dit keer......
    Rijd voorzichtig en fijne thuiskomst!
    Liefs,
    Monoca en Chiel

• 08 November 2016 - 16:25

Monica:

Welkom (bijna) thuis!
    Rijd voorzichtig en fijne thuiskomst!
    Liefs,
    Monoca en Chiel